WARNA ADALAH SEGALANYA - 23/Mei/2010

Warna adalah universal yang menghubungkan dan membantu kita menyelami dunia ini dengan nyata. Dalam kehidupan harian, kita terbahagi dengan satu daya imaginasi yang membawa kita menyelami warna secara dalaman. Kita sendiri akan merasakan ketenangan, keharmonian dan kegembiraan apabila minda dan emosi kita berhubung dengan warna. Perkongsian warna dalam persekitaran kehidupan kita adalah penghubung segalanya.

Inspirasi Ana akan lebih membantu anda dalam pemilihan warna. Menjadikan kediaman anda lebih menarik, lebih harmoni dan lebih bertenaga. Inspirasi Ana menjadikan impian anda menjadi nyata.

Sebelum itu, mari kita selami dahulu tentang WARNA.


Bedasarkan rajah di atas, matahari adalah sumber cahaya. Epal adalah objek yang kita nampak. Mata dan otak pula adalah alat pengesan. Melalui gambaran di atas, kita dapat mengetahui bahawa matahari adalah sumber cahaya yang paling penting untuk kita menafsirkan sesuatu objek. Apabila kita melihat, otak kita akan mula berfikir melalui 2 sensor iaitu “root” dan “cone”. Setelah itu, barulah otak kita akan dapat mentafsirkan apakah objek itu bedasarkan warna yang kita lihat. Mudahkan??.

Sekarang, kita perlu mengetahui tentang warna utama. Warna yang terhasil dari imbasan 7 warna iaitu :-


Melalui campuran warna di atas, maka akan terhasil pelbagai jenis warna yang kita dapat lihat sekarang ini. Kombinasi warna-warna ini akan menjadikan kehidupan kita lebih sempurna.

Newer Post Older Post

Leave a Reply

Segalanya mungkin dengan WARNA...serlahkan kediaman anda dengan pilihan WARNA yang menarik....Inspirasi Ana akan membantu menjadikan impian anda menjadi nyata...hanya dengan WARNA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...