MEMBANCUH CAT SESUKAR MEMBUAT KEK?? 31/Mei/2010

Saya hanya mampu tersenyum apabila ada di antara anda yang tidak tahu bagaimana warna yang anda pilih dihasilkan. Pelbagai tanggapan dan komen yang saya dengar dari mereka yang masih tidak tahu bagaimana warna pilihan anda dibancuh. Perkara yang sama yang pernah saya lalui ketika dahulu. Apa tidaknya, pelbagai tanggapan yang saya buat. Dia bancuh cat?, kacau macam buat kek??kena gaul sampai sebati barulah warna yang saya mahu terhasil. Guna senduk nak mengacau??. Lucu bukan?. Sekarang saya sudah tahu. Bagaimana dengan anda?. Kali ini saya akan berkongsi pengetahuan saya kepada anda.


Apakah di dalam gambar ini??. Ini adalah Ting Ting Mesin. Mesin yang memproses warna anda. Terdapat pelbagai bentuk Ting Ting mesin mengikut jenama masing-masing. Mempunyai fungsi yang sama iaitu untuk membancuh cat. Sebenarnya, warna yang anda pilih telah dimasukkan kedalam sistem. Setiap warna yang anda pilih, pasti ada kod-kod yang tersendiri. Dengan kod ini, ianya dapat membezakan di antara satu sama lain dan ia penting dalam proses membancuh warna cat anda.

kalau nak tahu, yang putih kita panggil dia base. yang warna sedang drop itulah colourant.

ini adalah fan deck, anda boleh memilih warna di sini.


Kini anda sudah tahu bukan, membancuh cat tidaklah sesukar membuat kek kerana semuanya telah diprogramkan. Anda hanya perlu datang dan memilih warna sahaja. Dan kami akan bancuhkan warna pilihan anda. Anda suka, kami gembira....

Newer Post Older Post

Leave a Reply

Segalanya mungkin dengan WARNA...serlahkan kediaman anda dengan pilihan WARNA yang menarik....Inspirasi Ana akan membantu menjadikan impian anda menjadi nyata...hanya dengan WARNA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...