10 CARA MEMILIH WARNA - 26/Mei/2010

Mencipta kesinambungan.

Penting kerana setiap ruang mempunyai kesinambungan warna dengan ruang yang lain.

Penegasan perincian

Sekiranya ingin menggunakan warna yang terang tetapi gusar digayakan pada keseluruhan ruang, catkan ruang dengan rona putih dan gayakan aksesori atau kemasan dengan rona yang terang.

Fokus kepada penggunaan ruang.

Membuat pilihan warna berpandukan fungsi ruang bagi menimbulkan keserasian.

Cuba dos yang kecil

Usah guna warna yang sama pada keseluruhan kamar kerana bakal tampil kaku dan bosan.

Mulakan dengan barangan kegemaran.

Dinding putih memberikan kebebasan dalam bermain warna dalam kemasan lembut, aksesori dan perabot. Kini terdapt pilihan nuansap putih yang tidak statik kepada rona yang biasa sahaja.

Fikirkan semula putih

Fikirkan tempat yang anda suka dan bawakan warna itu keruang kediaman.

Visualkan ruang kegemaran.

Pemilihan perabot, kemasan ataupun aksesori dengan padanan rona yang sama dapat menunjukkan keharmonian pada penataan ruang.

Padanan warna

Pemilihan perabot, kemasan ataupun aksesori dengan padanan roana yang sama dapat mewujudkan keharmonian pada penataan ruang.

Catkan hanya satu dinding

Sekiranya anda guisar tentang warna, hantya catkan 1 panel dinding dengan warna yang kuat, manakala dinding yang lain dengan rona putih di mana bakal bertindak sebagai titik tumpu.

Lihat diluar tingkap anda.

Cuba perhatikan apa yang dapat dilihat diluar kediaman anda dan pilih warna yang boleh dipadankan di ruang dalam. Ini dapat mewujudkan interaksi di antara 2 buah ruang yang berbeza agar lebih mesra.

Newer Post Older Post

Leave a Reply

Segalanya mungkin dengan WARNA...serlahkan kediaman anda dengan pilihan WARNA yang menarik....Inspirasi Ana akan membantu menjadikan impian anda menjadi nyata...hanya dengan WARNA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...