INSPIRASI ANA - 22/Mei/2010

Salam semua...tanpa kita sedar, kita sedang menuju ke satu arah perubahan teknologi secara drastik... pelbagai fenomena yang dapat kita lihat dari pelbagai sudut. Bangunan-bangunan semakin tinggi mencakar langit, kegeniusan pelajar-pelajar semakin berkembang, wujudnya komuniti yang berbilang bangsa yang semakin erat dengan adanya slogan 1 MALAYSIA... ini membuktikan, kita semakin maju, kita semakin bijak.

Di sini, Inspirasi Ana membawa anda menyelami dunia warna. Warna yang menyerikan kehidupan seharian kita. Cuba anda ibaratkan sekeping kanvas tanpa warna?, tentu membosankan bukan?. Apabila kita calitkan sedikit warna pada kanvas tersebut, tentu mood anda akan berubah. Di sini, warna amat memainkan peranan dalam segala hal, dari segala bentuk mahupun aktiviti harian kita. Apa yang akan jadi sekiranya kita hidup dengan warna hitam dan putih sahaja?. Yang pastinya kita tahu, pasti kita tidak akan merasa puas dengan apa yang kita lihat.

Di mana datangnya warna?. Anda tahu di mana sumber utama wujudnya warna?. Jika anda tahu, memang anda seorang yang peka terhadap warna. Persepsi tentang warna adalah bersumberkan CAHAYA. Cahaya memainkan peranan penting dalam kewujudan warna. Tanpa cahaya, kita tidak akan dapat melihat keindahan warna yang telah diciptakan kepada kita. Sumber cahaya di antaranya ialah matahari, lilin, lampu dan sebagainya.

Jadi, warna dapat mengilhamkan kita, dapat menceriakan kita dan warna juga memberikan kita satu keindahan yang tak terkata. Warnailah hidup anda dengan keindahan WARNA.

Newer Post

Leave a Reply

Segalanya mungkin dengan WARNA...serlahkan kediaman anda dengan pilihan WARNA yang menarik....Inspirasi Ana akan membantu menjadikan impian anda menjadi nyata...hanya dengan WARNA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...